2011. június 13., hétfő

Insidious



James Wan
(Saw, Dead Silence) legújabb produkciójára a Sikoly 4 mozikban való leszerepelése okán figyeltem fel, hisz ismét cikkek áradata öntötte el a netet, hogy egy null költségvetésű horrorfilm már megint (pl Paranormal Activity) kasszát robbantott és nagyon jó lett. Az előzetes infók alapján nem igazán tudtam eldönteni, hova is tudnám sorolni a filmet, mert nem volt túl sok konkrétum, de végre kezeim közé kaparintottam, és vártam a csodát…


Házaspár és gyerekeik új házba költöznek, sok a melójuk, feszültek, szóval meg van a maguk baja. A kis Dalton egynap felmegy a padlásra és leesik az egy létráról, majd kómába esik. Három hónap telik el, és otthoni gondozásban fekszik a fiú, a család pedig nagyon izgul érte. Aztán elkezdődnek a különösebbnél különösebb furcsaságok: eltorzult emberi arcok az ablakban, véres kézlenyomatok az ágyon stb, és fokozódik a feszültség. Talán kísértetek járják a házat…


Nos. Az alapötlet egyszerű és kissé elcsépelt, de valamit nagyon elszúrtak. A gyors snittek ijesztőek, de a feszültség keltésnek nem ez a legjobb módja. A bevillanások miatt ugrál a film ritmusa, amely alapjában véve is rosszul van kivitelezve. Nem értettem a komolytalanságokat sem, aztán hirtelen váltással a túlzott komorságot, és ráadásként arcunkba csapnak némi CGI-t, amihez szakértelem kellene megfelelően használni, de itt nem sikerült. Nem éreztem azt, hogy egyre jobban a székhez(ágyhoz) tapaszt az izgalomtól, sőt, néha konkrétan dög unalmasnak találtam a filmet.
A színészekről pár szót: egyedül az édesanya és az öreg mami teljesített megfelelően, a többiek max statisztáltak, de azt is ritka rosszul.
Zenére nem nagyon emlékszem, inkább csak zörejekre, de túl sok munkát itt sem véltem felfedezni.

Az Insidious tipikus példája azon filmeknek, amelyeknek nagyobb a füstje, mint a lángja, és az egyébként tehetséges rendező most nagyot bukott a szememben – a kasszákkal ellentétben. A Kör féle filmek időszakában talán jobban ütött volna ez a stílus, de sajnos így is csak egy harmatgyenge alkotás lett. Kár érte.
2/5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése