2010. október 9., szombat

resident evil: afterlife - kaptár: túlvilág



Miután a harmadik részben Alice (Milla Jovovitch - Az ötödik elem) rátalált a saját klónjaira, egy, a Tokyo alatt található Umbrella központba indul leszámolni a cég főgóréjával, Weskerrel (Shawn Roberts – Land of the Dead).
Az akció nem jár sikerrel, ami után Alice fél éven keresztül bolyong Amerikában és Alaszkában, hogy felkutassa a túlélőket, főként Claire Redfield-et (Ali Larter – Végső állomás), akivel az előző részben összebarátkozott.
Az első részt rendező Paul W. S. Anderson (Mortal Kombat, Halálhajó), újra beült a direktori székbe, és fogott egy viszonylag magasnak számító pénzmagot, hogy ezúttal 3D-ben mutassa meg az elképzeléseit. 




A 2002-es első rész egy szokványos túlélő-horror volt, amit sajátos, egyéni hangulata emelt ki a hasonló produkciók közül. (és persze a film soundtrackje is nem kevés pluszt adott hozzá)
Ekkor Alice még nem volt teljesen tisztában az emberi feletti erejével és az elit osztagosok segítségére volt szorulva. Szerencsére itt még nagyrészt sima zombik ellen kellett küzdeniük az Umbrella, Raccoon City-beli földalatti épületében, amely pár órán belül végleg lezárta volna magát. Egyébként a film telis-tele volt kreatív ötletekkel. (pl lézerhálós jelenet)


A 2004-es folytatásban a vírus kijutott Raccon City-be, amit azonnali hatállyal körbezártak a már említett cégnek a katonái, és egyetlen lakost sem engedtek ki. A bemutatók, poszterek és egyebek egy őrült nagy káoszt próbáltak sugallni, de a film mindezt borzalmasan gyengén mutatta be, és hamar lendületét vesztette az első részben felépített sztori. A szemfülesebb, gyakorlottabb nézőknek itt már feltűnhetett, hogy a minőséget erősen bekorlátozták a túl erőletett jelenetek, a pocsék színészi alakítások és az orbitális mennyiségű klisé. 

Jobb szélen a bögyös Jill Valentine karakter a játékból

A 3. epizódra szerencsére tanultak a hibákból és egy jóval kerekebb filmet raktak le elénk, amelynek cselekménye már az elsivatagosodott Amerikában játszódott (a T-vírus elpusztította a növényzet és állatvilág nagy részét). Az apokaliptikus hangulat és a feszült tempó egy tényleg szórakoztató film élmény volt (az ezúttal is sekélyes, felületes párbeszédek és a kissé üres történet ellenére). Végre kaptunk Alice mellé egy újabb szimpatikus szereplőt (Ali Larter), amire az első rész Michelle Rodriguez-e (SWAT) óta tényleg nagy szükség volt. Sajnos a film tempója és az előre belőtt B kategória miatt a karaktere nem lett nagyon foglalkoztatva vagy elmélyítve.



 Az Afterlife (Túlvilág) alcímű negyedik részben egy, a saját, eddigi színvonalához is viszonyítva, nagyon durva minőség csökkenés tapasztalható – szerintem – a 3D túlerőltetése miatt. Vége láthatatlan belassítások egymás utánban, amiket üres, értelmetlen fecsegések szakítanak félbe és egy egyre inkább sutább cselekmény levezénylése. A zene ugyan most is jó, de az összkép immár ténylegesen semmilyen, amit még az újonnan behozott karakterek is tovább rombolnak. Wentworth Miller (Szökés) pocsék (nem értem, miért nem szólt még neki eddig senki, hogy nem tud színészkedni), Milla semmit sem fejlődött (bár a szerepe is így van megírva), Larter épp annyit hoz ki a figurájából, amennyit a bénán megírt karaktere megenged, a főgonosz Wesker megformálója pedig az utóbbi évek legtúlzottabban elnagyolt és legidegesítőbb, legsemmilyenebb bossa.
Élőholtas jelenetből ezúttal sem lesz túl sok, de amikor van, az tényleg jól meg van csinálva. 

Sminkelni még egy apokalipszis után is lesz idő

Egy erős plusz pont a filmben

A moziban, 3D-ben tényleg jól mutató Afterlife-ot feláldozták a látvány oltárán, és hiába az ismét bravúros, de kiszámítható finálé, a film tényleges értéke megkérdőjelezhető. Hagy jegyezzem meg, hogy Anderson a lehető legbutább és legfaragatlanabb módon nyúl le komplett jeleneteket olyan klasszikusokból, mint a Matrix (1999)… és még sorolhatnám napestig a filmeket.
A film ennek ellenére siker lett, amiből kikövetkeztethető az 5. rész is elkészítése is. Az megint más dolog, hogy aki szereti a könnyedebb B-akció-horror műfajt, annak intő jel volt ez a rész, és a következőre már csak a buta, popcornt zabáló nézők maradnak meg.


Resident Evil: A Kaptár -  4/5

    Resident Evil: Apocalypse -  2/5

  Resident Evil: Extinction -  3/5 

Resident Evil: Afterlife - 2/5




2 megjegyzés:

  1. Hogy Wentworth Miller nem tud szinészkedni, az már túlzás, de nagyon. Az tény, hogy az Afterlife nem felelt meg elvárásainknak, de akkor is Wentworth Miller szerepe volt az egyik legkorrektebb. A Szökés pedig még mindig egyik legjobb sorozat, amelyet láttam.

    VálaszTörlés
  2. Vakok közt a félszemű is király...

    VálaszTörlés