2013. május 2., csütörtök

Texas Chainsaw 3D és más filmek


Először is, három új filmmel szerettem volna jelentkezni (Mama 2013, Kísértetjárás Connecticutban, Texas 3D), de az első kettőben annyira mélyen csalódtam, hogy nem szerettem volna ennyire lehúzó cikkel visszatérni. De azért pár szót mégiscsak…

Pedig mindkettőben láttam potenciált; a Kísértetjárás esetében a rengeteg pozitív visszhang („úristen mennyire sokkoló volt!”) – a régi, VHS videók hátulja időket idézte, amikor 3 sláger szóval jellemezte az adott filmet mondjuk a Times! : „Feszült, fordulatos, év filmje!” és esetleg még a „kihagyhatatlan”. Akkoriban elhittem ezeket, de gondoltam kivételt teszek...

Tehát halálos beteg srác és családja új házba költözik (!), mert ez van közel a kórházhoz. Aztán megjelennek a szellemek, de csak a srác látja. Aztán megjelenik „Keller, az OZ faszagyereke”, aki épp pap, és épp félig halott, és épp tud segíteni. Innentől klasszik szellemüldözés az egész, annyir csavarral, hogy még van egy alkoholista apa (aki egy viszkitől úgy berúgott, hogy szétverte a lakása összes égőjét… wtf?), és ennyi.

A CGI szar. Feszültség nincs. Történet félig megírva. Karakterek nincsenek. A forgatókönyv fele elégett, az első fele pedig egy másik film története.
Kinek ajánlom? – Akinek ez lesz élete első horrofilmje.
Kinek nem? – Aki feszültséget és félelmet akar egy horrorfilmtől.
Helyette ajánljuk: Poltergeist, Ideglelés, Ördögűző



Lapozzunk.

Mama, 2013. Guillermo „az isteni” del Toro produceri felügyelete mellett született meg az erősen spanyolos horror kanadai üledéke. Amit tudni kell, hogy egy rövidfilmből készült a nagyfilm, a papa pedig látott benne fantáziát, és besegített.
Szóval két kislányra találnak rá az erdőben, ahol már vagy 5 éve egyedül voltak maguk egy kis házikóban. Távoli rokon befogad, de jön a nem szívesen látott láthatatlan 3., ő MAMA, akit a gyerekek találtak ki, hogy megvédje őket.. vagy mégse találták ki?
Le is zárnám annyival, hogy netes hírek ellenére, ez bizony egy klisés, unalmas, ötlettelen hulladék, de ügyes húzás volt Del Toro-val marketingelni. Vagy undorító…

Texas 3D.



Tobe Hooper 1974-es filmje minden hibájával és blődségével együtt egy igazi horror klasszikus. Egyszerű, nyers, naturalista (de mellette minimalista), olcsó (nem abban az értelemben), egy 70 perces egyhelyszínes őrület trip.

Nélküle nem lett volna, Péntek 13, Halloween ésatöbbi igazán nagy név.
Az eltelt évek folyamán született két folytatása, egy kvázi remake-je és két új film (amik megjegyzem, igen jól sikerültek. De most a készítők érdekes megoldáshoz folyamodtak: nem a 2003-as vizes pólós Jessica Biel verziót folytatták, sőt, kidobták a két folytatást is, és a 74-es filmet folytatták, ott ahol az végetért.

Spoileres a továbbiakban.

Az utolsó túlélő értesíti a rendőrséget, akik a helyiekkel együtt egy vérfürdőt rendezve lemészárolják a Sawyer családot – de maradnak túlélők.
Innentől ugrás az időben, kiscsaj megtudja, hogy meghalt az igazi nagymamája, így haverjaival (szőke bombázó, füves vicces csávó, kigyúrt feka) megindulnak a megörökölt házba csapni egy bulit.  
Az ötlet nem rossz, a kivitelezéssel vannak problémák. Remek az, hogy a megszokott bulizni induló fiatalok elemet ugyan behozza, de nem ez van a középpontban. És még Leatherface is tiszteletét teszi, és előkerül a legendás láncfűrész is.

De valami hiányzik. Hiányzik egy jó rendező, mert nem teremtenek atmoszférát, nincs igazi feszültség, bár ennek ellenére képes működni a film.
Tudom, nem lehet mindenki akkora zseni újoncként, mint az akkori John Carpenter, de azért még is. Miért van az, hogy a mai kezdők képtelenek bevállalni valami igazán újat, mert senki ne mondja, hogy nem lehet újítani. Nézzük meg hány hangjegyünk van, és mennyi szép/jó/fasza zenét csinálnak a mai napig.
Tessék gyakorolni, régi horrorfilmeket megnézni vagy akár más stílusút is, és bevállalni.

Bár a szokottnál jobban fialt a film, én mégis inkább annak ajánlom, aki az eredeti film igazi folytatására kiváncsi. Remélem az új Evil Dead merészebb lesz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése