
A Carpenter filmekkel ellenétben, ezúttal egy, a műfajhoz képest, jóval magasabb költségvetésű alkotással van dolgunk, de szerencsére a rendező stílusjegyei (és persze a 80-as évek fílingje) minden képkockán jelen vannak. A minimalista hozzáállás érdekes egyveleget alkot a drága maszkokkal és effektekkel, és mindezt megfejelik némi csipkelődős romantikával, csöppnyi horrorral és a mester eszközeitől eltérő módon egy kevés komikummal is. Carpenter láthatóan élvezi, hogy több pénzt kapott a forgatásra, és egymás után pakolja a szemünk elé a zseniálisabbnál zseniálisabb jeleneteket, és olyan ötleteket valósít meg, amiktől egy idézhető, szórakoztató filmet képes a vászonra varázsolni. Russel a Menekülés New Yorkból és a The Thing óta jó barátságot ápol a rendező úrral, és lazán, erőlködés nélkül lubickol a szinte ráírt szerepben, és úgy válik hőssé, hogy gyakorlatilag semmihez sem ért, csak pofázik és viccelődik, de mégis ő lesz a központi figurája a produkciónak.
A kínai mitológia és szokások ez idő tájt még nem nagyon jelentek meg amerikai filmekben, és a két eltérő világ ügyesen összeolvadva egy olyan plusz, ami még feljebb emeli a szórakoztatási faktort – tekintve, hogy mindkét világ kissé felnagyítva, torzítva bukkan fel.
A Nagy zűr Kis-Kínában, habár mai szemmel kiszámítható útvonalon pereg le, mégis remekel az említett pozitívumok miatt, és hiába bukott meg annak idején a mozikban, minden filmkedvelő polcán ott a helye – és már beszerezhető felújított képpel és hanggal.
4/5
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése